zaterdag 13 april 2013

SCHAALTJE

Anniek en ik hebben een geslaagde samenwerking achter de rug! Donderdagmiddag zag ik hier een recept voor het zelf maken van plaksel voor papier mache en ik zag direct rijen leuke papierbakjes voor me. Na een eerste test met repen tijdschriftpapier hebben we gisteren dit bakje gemaakt. Na een nachtje drogen is dit het resultaat. Best een stevig bakje, die je nog kunt aflakken met mod podge of iets van lak. Leuk om iets van snoepjes of chocolaatjes in te doen en met een cellofaanpapier en lint er omheen een heus mooi cadeau!!

Het recept voor plaksel:
- combineer een 1/2 kop bloem en 2 koppen koud water in een schaal
- breng 2 koppen water in een pan aan de kook en voeg het bloem/watermengsel toe
- breng weer aan de kook
- haal van het vuur en voeg 3 eetlepels suiker toe
- laat het afkoelen. Het mengsel wordt dikker naarmate het afkoelt

Het recept is in cups, hiervoor gebruik ik het cupssetje van de Hema, maar ze verkopen ze sinds kort ook bij de grotere Albert Heijn (maatschep) las ik in de Allerhande. Of kijk eens hier.

Voor dit schaaltje heb ik een reep cadeaupapier (20 cm) van de Ikea aan stukjes gescheurd. Vervolgens een toetjesschaaltje bekleed met een aantal lagen plastic keukenfolie. Dan maak je eerst het folie een beetje nat met het plaksel en bouw je laagsgewijs een schaaltje met stukjes papier en plaksel. Wil je een twist aan je schaaltje geven, dan moet je beginnen met een laagje hartjes of rondjes (met de verkeerde kant naar je toe).

Succes!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten